|
|
مفهوم
مدیریت ارتباط با مشتری در یک دوره ی متوالی زمانی از آغاز پیدایش تا کنون
گسترش پیدا کرده است،که ما را به سوی اصلاح عملکرد تجاری هدایت می کند.در
دنیای تجاری به شدت رقابتی امروز، مدیریت ارتباط با مشتری می تواند بعنوان
راه حل نهایی هم برای مشتری و هم برای سازمان مطرح شود. در مدیریت ارتباط
با مشتری ،مشتریان را بعنوان اجزاء خارجی در نظر نمی گیرند بلکه آن ها را
بعنوان عضو داخلی تجارت در نظر گرفته و هدف ایجاد یک رابطه ی بلند مدت با
آنها می باشد. بنابراین تماس زیاد با مشتری ، ،تعهد و ارائه خدمت از خصیصه
های ضروری مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. مدیریت ارتباط با مشتری یک
پروسه ی مداوم شناسایی و خلق ارزش جدید با هر مشتری و سپس به اشتراک گذاشتن
منفعت حاصل از آن در سراسر عمر شرکت است.این موضوع نیازمند ادراک،تمرکز و
مدیریت بر همکاری مداوم میان تولید کننده و مشتری انتخاب شده، برای خلق دو
جانبه ی ارزش و به اشتراک گذاشتن آن از طریق وابستگی و تنظیمات سازمانی
است. کارشناسان بازاریابی اظهار داشته اند که (بخش بندی،هدف گیری بازار و
جایگاه یابی در بازار) بخش های بازاریابی استراتژیک هستند و چهار عنصر
بازاریابی(قیمت،محصول،توزیع،ترفیع) بخش های بازاریابی تاکتیکی می باشند.
عناصر آمیخته بازاریابی یک اختصار و ساده سازی بوده و این رویکرد
تبادلی(تجاری)، برای مدیریت ارتباط با مشتری کافی نیست. در مدیریت ارتباط
با مشتری علاوه بر چهار عنصر ذکر شده در بازاریابی ،چهار عنصر دیگر به نام
های ارتباطات،حفظ،مراجعه،بهبود و همچنین تکنولوژی را به آن ها اضافه می
کنیم. اما مدیریت ارتباط با مشتری چیزی بیش از این ها می باشد.مدیریت
ارتباط با مشتری شامل: - تعهد به مشتریان / - آموزش و
اختیاردهی(توانمندسازی) / - استاندارد خدمت / - مدیریت رسیدگی به شکایات.
:: برچسبها:
ارتباط یا مشتری ,
مدیریت ارتباط با مشتری ,
چهار عنصر بازاریابی ,
عنصر بازاریابی ,
تعهد به مشتریان ,
توامند سازی ,
استاندارد خدمت ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 دی 1395 |
نظرات ()
|
|
|
|
|